Inspirerad av ev bild på smälta pärlor som en vän lagt ut på Instagram bestämde jag mig för stt det var ett lagom pyssel för mig och sonen igår. Mindes oxå att jag sett en bild och beskrivning på att smälta pärlor i pepparkaksformar på denna sidan.
Dock var det ingen bra idé att kombinera dessa pyssel på samma plåt. De enstaka pärlorna smälte fortare än de som låg packade i formarna….. Jag tog ut plåten, skrapade av de lösa pärlorna och satte in formarna igen. Tyvärr lät jag dem nog stå liiite för länge. För trots att jag oljat in formarna satt pärlorna stenhårt fast och jag fick ta loss dem med hjälp av en kniv, som nu är totalkvaddad… En ytterligare hint om att de var inne för länge var den obehagliga ”doften” av smält plast….

20121020-092212.jpg
Trots att det inte var så smidigt som jag tänkt mig blev det ändå ett ganska ok resultat. Får väl helt enkelt följa den slitna frasen ”gör om, gör rätt” 😉

