Regn, regn, regn och åter regn…En dag med riktigt sitta-inne-väder. Vad kan då passa bättre än att avsluta gamla projekt.

20120711-012657.jpg
Jag började med att sy ihop ett antal Barbie kläder som legat i hyllan sedan i februari….

20120711-012914.jpg
Sedan fäste jag alla trådar på baksidan av ett litet dominostickat stycke som så småningom ska bli en kudde. Fästa trådar är nog det tråkigaste som finns!

Efter att ha gjort bara tråkiga saker tyckte jag att det var dags att lära mig något nytt. Jag läste här om dagen en blogg där det stod ngt om näverstickning. Jag hade ingen aning om vad det var så jag googlade det och blev sugen på att testa det.

20120711-013344.jpg
Det var super kul! Men nästa gång får det bli ett projekt med grövre garn och stickor. Här har jag använt Fame- och Opal-garn och stickor 2,5

